Upptäckte en sak på Wikipedia:O

När jag var inne på datorn idag så tänkte jag att jag skulle söka på något.
Då skrev jag "Flygfisk" och sen klickade jag på "sök".
Sidan laddades upp och där hittade jag ett inlägg från Wikipedia.
Det stod något såhära:

Flygfiskar
(Exocoetidae) är en familj fiskar bestående av ca 50 arter grupperade i sju till nio släkten.

Flygfiskar återfinns i samtliga oceaner, huvudsakligen i varma tropiska och subtropiska delar av Atlanten, Stilla Havet och Indiska Oceanen. Deras mest märkliga egenskap är bröstfenorna, som är ovanligt stora, och som tillåter fisken att efter ett kraftigt hopp göra korta glidflygningar i luften ovanför havsytan för att undfly rovdjur.

Gud asså jag visste inte att dom fanns hihi,en fisk som gör glidflygningar det var något nytt.

Hemsidan är www.wikipedia.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0