Huvudrätten:P

Okej efter förrätten kommer huvudrätten...
Så här kommer en jättegod rätt som jag bara älskar:
STRÖMMINGSLÅDA!

Antal portioner:  4

Förberedelsetid: 15 min

Tillagningstid: 25 min

Färdigt på: 40 min

Ingredienser

600 600 g strömmingsfiléer
1 1 st liten burk ansjovisfiléer
1 1 dl chilisås
2 2 dl vispgrädde
1 1 dl hackad gräslök
smör
salt
ströbröd

Gör så här

1. Sätt ugnen på 200 grader. Gör rullar av strömmingsfiléerna med en bit ansjovis i varje, skinnsidan utåt. Lägg dem i en smord ugnssäker form.

2. Slå på ansjovisspadet över strömmingarna och salta en aning.

3. Blanda grädde, chilisås och gräslök. Slå över blandningen och strö på lite ströbröd.

4. Grädda i varm ugn i cirka 25 minuter. Servera med färsk potatis och gräddfil.
 

Ett tips från mig:
Jag tycker inte om ansjovis så jag skippar den.
Man kan lägga fileerna i något annat.

Alla recepten är tagna ur recept.nu
www.recept.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0